Vítězové Grand Prix IEA19
Soutěž Internet Effectiveness Awards (IEA) byla v dosavadní 14leté historii spojená zejména s hodnocením efektivity webových prezentací a aplikací. S průběžným rozvojem online trhu, a to především s nárůstem významu online marketingu pro celkový úspěch online projektů, nastal čas radikálnější proměny i pro samotnou soutěž. Tak jsem se díky dohodě s vedením Asociace.BIZ a díky mému sklonu k riskování, stal organizátorem a zároveň dodavatelem soutěže kompletně a na klíč a nesl tak plnou zodpovědnost za inovaci soutěže a její úspěch.
Vznikl prostor pro mnohem větší otevření soutěže efektivity pro všechny typy online podnikání, od vývojářů webových a mobilních aplikací, přes online marketingové agentury, specialisty na e-mailing, content marketing, social media marketing, výkonnostní agentury a nakonec nově i pro inovační leadry v zavádění automatizace marketingu a v projektech využití virtuální reality.
IEA byla vždy cílená na agentury, jejichž soutěživost, a zároveň potřeba referencí z úspěšných projektů, je hnacím motorem všech soutěží. Velkou radost jsem měl z poroty, složení porotců se rozšířilo celkem na 30 osobností s dlouhodobou zkušeností v oboru a musím uznale říci, že jejich nasazení a profesionalita byly jedním z klíčových faktorů úspěchu celé akce. Dík patří i partnerům: Microsoftu, portálu Yachting°com, Malkitu, redakci Marketing&Media, Jirkovi Rosteckému a jeho MladýPodnikatel.cz, holkám z redakce Newsfeed.cz, klukům z tyinternety.cz, Kateřině z ACM a mému oblíbenému coworkingu WorkLounge.
Sázka na otevřenost a inovaci soutěžních kategorií IEA19 vyšla, soutěž získala zájem a pozornost agentur a sešlo se nejvíce nominací za poslední ročníky, které mohu porovnávat. Jaké trendy se letos v soutěži objevily:
- Nominace přímo od klientů, např. přihlášky MONETA Money Bank, ČSOB, Allianz, České dráhy nebo AVAST Software.
- Vysoký zájem o kategorii výkonnostního marketingu, v které bylo 23 přihlášek. To otevírá prostor pro úvahu, jak kategorii rozpadnout do dílčích, např. podle komunikačních kanálů.
- Novinkou ročníku IEA19 byla personalizovaná videa, kampaň Marketing festivalu od Motionlab a ČSOB kampaň pro investory od polské agentury Vintom.
- Projekty a kampaně menších a středně velkých českých firem, např. rebranding Papírnictví Pavlík od Acomware nebo social media kampaň Pilot G2 od Fragile, které přinesly vysokou efektivitu a předstihly kampaně velkých globálních hráčů.
- Zajímavé nominace e-shopů, např. SENESI z dílny FG Forrest s využitím augumentované reality pro vizuální prezentaci dražších produktů přímo v prostředí vaší koupelny
Celkové vítězství a cenu Grand Prix IEA19 si odnesla kampaň MONETA Money Bank nazvaná „Volání klientům na základě interakcí na webu - bez nutnosti zanechání leadu“. Cílem projektu bylo vytvořit kontaktní kampaň, která osloví klienta banky v případě interakce s půjčkovou kalkulačkou na webu bez nutnosti zanechávat lead. Tímto způsobem banka rozšířila pool klientů ke kontaktování call centrem ohledně půjčky o řádově tisíce leadů za měsíc. Zdánlivě „jednoduché“ řešení, které přineslo neobvyklou efektivitu. Implementace, využívala tyto technologie a proces:
- V případě interakce s webovou kalkulačkou je skrze datalayer odeslána informace o interakci.
- Pokud je stejný prohlížeč používaný k přihlášení do internetového bankovnictví, propojí se hash klientského čísla s informací o interakci s kalkulačkou na webu
- Poté automatizovaně proběhne export spárovaných, zašifrovaných ID klientů přes zabezpečený protokol do interní databáze. Z této databáze se kontakty předají do nástroje pro vytváření call centrum kampaní, proběhne očištění kontaktů na základě interních parametrů banky a dojde následně k navolání klientů s nabídkou půjčky.
Kampaň byla extrémně úspěšná a přinesla dosud nejvyšší ROI v historii soutěže, přes 12 000 %. Vítězný team tedy bude moci vítězství oslavit díky partnerovi soutěže, portálu Yachting°com, týdenní plavbou na plachetnici v Chorvatsku.
Co poradit účastníkům pro úspěch v soutěži?
IEA je soutěž online efektivity, kterou je potřeba doložit údaji. Pokud máte problém zveřejnit údaje o úspěšnosti v podobě procentuálního vyjádření ROI projektu, je možné uvést jiný náhradní ukazatel přínosu a efektivity projektu. Údaje jsou dostupné porotcům a bez vašeho svolení nebudou publikovány.